Kennismaken met de predikant

50-dopelingen-buiten

Mijn naam is Idelette Otten. Vanaf 2010 ben ik predikant van de Torenpleinkerk.

Als predikant/dominee ben ik vooral bezig met de literatuur van de bijbel, bron van een rijke kerkelijke traditie vol symbolen en rituelen. Ik ervaar hiermee regelmatig goud in handen te hebben, waarmee ik in staat word gesteld mensen te begeleiden, in het bijzonder op speciale momenten in hun leven.
Naast verhalen en rituelen heb ik ook tijd tot mijn beschikking. Ik word niet per uur betaald en kan echt tijd vrij maken voor de geestelijke begeleiding van mensen.
Vaak denken mensen dat een dominee alleen benaderd wordt bij ziekte en of sterven. Maar op zoveel andere momenten kan een goed gesprek met een vertrouwenspersoon mensen verlichting geven.

Gemakkelijk benaderbaar

Ik ben gemakkelijk benaderbaar en maak graag tijd voor u vrij. Bijvoorbeeld na de dienst in de Torenpleinkerk. In principe elke dinsdagochtend is er van 11:00 - 12:00 uur een open spreekuur in de ruimte ‘Bij de Haard’ achter de Torenpleinkerk.
Ook kunt u mij tijdens de Open kerk – elke dinsdag en vrijdag tussen 12.00 en 13.00 uur – in de kerk aantreffen. Daarnaast kunt u mij altijd bellen of mailen:  030-2657776  en  E-mail >

Zij woont in de pastorie aan de Den Hamstraat 2.

twee_boordjes

ds. Idelette Otten en pastoor Henk Schoon (oud-katholiek Utrecht en Dordrecht)
‘Twee geloven op één kussen, daar is de heilige Geest aan het klussen’.

Artikelen

Voorpagina nieuws! De dominee, de pastoor en Luther. Lees hier het artikel in het Nederlands Dagblad van 31 oktober 2022.

ND311022

Een interview van Leonie Groen met ds. Idelette Otten en Henk Schoon 'Twee geloven op een kussen' in het Noord Hollands Dagblad van augustus 2022

NH Dagblad aug 2022>

In het het themanummer Spirituele oecumene van het tijdschrift Perspectief (2019-46) schreef Idelette Otten, predikant van de Torenpleinkerk een artikel met de titel - Mijn protestantse identiteit kan ik alleen katholiek dragen -