DIACONIE

Het College van Diakenen ondersteunt de gemeente in de opdracht om haar stem te laten horen voor een rechtvaardige en duurzame samenleving en op te komen voor mensen in nood. Het college bestaat uit een aantal diakenen van de wijkgemeenten Vleuten en De Meern.

Samen zijn zij onder meer verantwoordelijk voor:
• Bieden van financiële of praktische hulp
• Collecteren voor diaconale doelen
• Bedienen bij het Avondmaal
• Onderhouden van contacten met andere sociaal-maatschappelijke organisaties

Lees ook het Beleidsplan 2021-2025 Diaconie in duurzaamheid>

Giften voor de ondersteuning van de diaconale activiteiten zijn welkom op rekening NL 17 RABO 0341 4000 76 t.n.v. Diaconie Prot. Gemeente Vleuten-De Meern.

Voedselbank

Een van de organisatie die door de diaconie worden gesteund is de Voedselbank in Leidsche Rijn , onder andere de inzameling producten die u in de kist in de ingang van de Kerk kwijt kunt.